First time buat lemang

Posted by mizzura on Monday, November 7, 2011.

Lokasi: Rumah mak mertuo den

Omak: Menantu cuba rasa ni. Takat ni je kita isi boreh dalam buluh.
Menantu: Ooo..dalam jarak 1 inchi..(sambil jari masuk ke dalam buluh)
Adik Ipar: Ha..diorang engineer pakai inchi2 je mak.

Tu salah satu perbualan orang pertama kali nak buek lomang..haha..tapi membakar tu bukan kerja aku..berasap, mata pedih nak membakarnya..(teringat zaman pengakap masak nasi dalam buluh keras smpi cikgu ckp, baling ke anjing pun matiT_T)

Anyway, Selamat Hari Raya Aidiladha/Korban/Haji :-)
Published with Blogger-droid v1.7.4

5 Responses to First time buat lemang

  1. gedek!

    apo kono, eh...?

  2. kak tiha

    baka lomang ko..akk pun tk penah bakar lemang, 1st time bakar kt rumah mk mertua 9 thn dulu

  3. cadlynn

    ewah...aku plak raye haji kalini first time jadi chef masak rendang..yihaaa..jadi pon rendang aku..ahahaha

  4. kakyong

    lepas ni buleh la buat sendiri kan.. ;)

    kakyong pun sampai skrg ni x pandai sgt..

  5. chenlina

    louis vuitton handbags
    michael kors outlet
    louis vuitton outlet
    ray ban sunglasses
    polo ralph lauren
    canada goose
    coach outlet online
    rolex watches
    rolex watches
    nike roshe run
    chenlina20170114

Leave a Reply