DIY Potato Chip

Posted by mizzura on Friday, March 18, 2011. Filed under: ,

Memula hiris kentang, tak yah halus sangat.



Pastu, rendam dalam air garam.
Tak perlu lama nanti masin.
Lepas rendam, toskan kentang tu ye.



Kemudian kentang di goreng dalam periuk tekanan perasaan.
Eh tak perlu, goreng cam biasa je.
Macam goreng keropok ikan parang asli tu.




Angkat dan toskan minyak macam biasa. 
Kalau ada lebihan minyak.
Lap-lap sikit.



Tak perlu tabur garam.
Rasa tip-top macam potato chip perisa original.

Jangan tanya lebih, sebab aku tukang snap je.
Tukang buat siapa lagi, Pn Mama.

Itu pun aku tersedar sewaktu mama pakai hub dapur gas kanan,
manakala aku belah kiri.
Tengah masak mee instant nasional :-)


Sekian.
Laporan resepi dari saya :-)








7 Responses to DIY Potato Chip

  1. ♥♥ Kasut Pink ♥♥

    besh je macam.. nnt bosan2 kat umah try buatlah..

  2. CaDLyNN

    buat spring roll la...letak mayonis

  3. ElyaElmo

    alamak!!sedapp..nyee
    mama elya puns alu buat kentang goreng rangup tu

  4. Tihara

    whoahh..potato chip, my fav..
    nak buat la nti.. :)

  5. mizzura

    kasut pink: try jangan tak try..

    cadlynn: ayooo..demand plak..

    Elya: yeke...hehe..mintak sket..

    Kak tihara: moh buat sesama

  6. kakyong

    memang sedap.. tp kakyong selalu buat pjg2.. anak2 suka makan, kakyong gaul dgn serbuk kari..

    jemput singgah ke kakyong.com

  7. gedek!

    renjis dengan cuka pon sedap...

    pernah coba?

Leave a Reply